ساحل هیکادوا: از مکان های دیدنی در سریلانکا برای گردش و تفریح ساحل هیکادوا مناسب است. مکانی برای گشت وگذار است که در فاصله 98 کیلومتری شهر کلمبو درجنوب سریلانکا قرار دارد.آب های این ساحل شفاف و ماهی های متنوع رنگارنگ و لاکپشت های بزرگ دراینجا یافت میشود. مکان مناسبی برای شنا و غواصی است.

شهرتاریخی سیگریا: یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی در سریلانکا است. سیگریا یکی از معروف ترین نقاط گردشگری و تفریحی در سریلانکا میباشد که نزدیک ترین شهر این مکان شهر دامبولاست.این شهر ویران شده در قرن 5 بنا شد.از ویژگی های جالبی همچون،استحکامات خاکی و دیواری،باغ های زیبا،و…را دارد.روی دیوارهای خود نقاشی ها های حیرت آور حک شده است،و بقایای یک کاخ ویران شده در این شهر وجود دارد.

جنگل سینهاراجا: در جنوب غربی سریلانکا میباشد.این جنگل بارانی و گرمسیری است که 139 گونه پوشش گیاهی دارد.یک سری از درختان نادر در اینجا وجود دارد که به زیست خود ادامه میدهند،حیات وحش این جنگل شامل پرندگان،پروانه ها،حشرات،دوزیستان نادر،خزندگان،و پستانداران میباشد که جانوران بومی در این جنگل هستند

شهر تاریخی پولوناروا: منطقه ی گردشگری و تاریخی،باستانی درشمال سریلانکاست.این شهردر قرن های 11 تا 13 پایتخت بوده که به علت جنگ ویران شده است. در این منطقه از سریلانکا هوا بسیار گرم و مرطوب میباشد.کسانی که به مناطق با پوشش گیاهی و جنگل های سرسبز علاقمند میباشد میتواند جالب باشد.