امسجد النور : ترین مسجد در شارجه است. در طراحی و ساخت این مسجد از سبک معماری عثمانی ها نیز استفاده شده است.فضای داخلی آن بسیار دیدنی است. فضای داخلی آن دارای خطاطی از کتیبه های قرآن کریم.طاق ها و ستون های تزئین شده است.مسجد النور کنجایش ۲۲۰۰ نماز گزار را دارد.در نمای بیرونی مسجد ۳۴ گنبد با طرح های رنگی و خاص و زیبا ساخته شده است.و دو مناره دارد که ارتفاع آنها ۵۲ متر میباشد.بردن دوربین عکاسی در مسجد مجاز میباشد.

بازار مرکزی شارجه«بیلو سوق»: بازار مرکزی از مکان های با اهیمت گردشگری و خرید در شارجه است که درسال 1979 افتتاح شده است.تنوع کالاها در این بازار زیاد است، از جمله زیور آلات،عطر،کیف میباشد.
بازار مرکزی دوطبقه است،طبقه پایین که شامل فروش جواهرات و سنگ های قیمتی است و طبقه بالا شامل کالاهای خانگی است.این بازار همه روزه از ساعت 9 تا 1 و سپس از 4 تا 11 شب باز است.

موزه باستان شناسی شارجه: این موزه در سال 1993 افتتاح شد ودر سال 1997 به مکان فعلی خود منتقل شد. علاقمندان به موزه میتوانند ازاین جا دیدن کنند.گردشگران در این موزه با آثار باستانی از جمله سفال های باستانی و…آشنا میشوند.برای کسانی که به آثار باستانی و تاریخی علاقمند هستند این موزه میتواند جای ایده آلی باشد.

پارک ملی شارجه: از مکان های تفریحی در شارجه است. پارک مشهور در شارجه است که حدود156 هکتار وسعت دارد.مردم شهر وگردشگران برای پیک نیک به این پارک میروند، مکان بازی برای کودکان نیز وجود دارد و خانواده ها یک روز شادی را تجربه میکنند.

آکواریوم شارجه: یکی از جذاب ترین مکان های تفریحی در شارجه است. با دنیای موجودات دریایی و زندگی آنها در اعماق دریا آشنا شوید و ماهی های زیبا را تماشا کنید، وسعت آن 6500 مترمربع و در 2طبقه است. از1.8 میلیون لیتر آب تشیکیل شده است که در سال 2008 تاسیس شد.دراینجا 20 آکواریوم مختلف دردوطبقه است و بیش از 150 گونه آبزیان زندگی میکنند،از جمله ماهی های دلقک،مارماهیان،کوسه ها،صخره های مرجانی و…است.