پایتخت ژاپن

حقایقی در مورد ژاپن و شگفتی هایش :

توکیو ، پایتخت ژاپن ، ترکیبی از ساختمان های مدرنیته و سنتی شامل آسمان خراش های نئونی روشن گرفته تا معابد تاریخی می باشد.

آرامگاه meiji Shinto shrine به دلیل دروازه های بلند و جنگل های اطرافش معروف می باشد. کاخ شاهنشاهی در میان باغ های بزرگ عمومی واقع شده است. بسیاری از موزه های این شهر از موزه ملی توکیو گرفته تا تئاتر بازسازی شده kabuki در موزه ادو توکیو هنرهای کلاسیک را نمایش می دهند.

خیابان های قدیمی و باریک منطقه asakusa شامل مغازه ها ، زنان در لباس های محلی کیمونو و معبد بودایی قرن هفتم sensi-ji می باشد. در مقابل آن خیابان روپونگی دارای کافه و رستوران های شبانه و akihabara دارای فروشگاه های وسایل تکنولوژی می باشد.

بازار گسترده toyosu به حراج ماهی تن صبح گاهی معروف است.

برج sky tree برجی بلند در این شهر است که از بالای آن تمام شهر قابل مشاهده است.

توکیو به دلیل غذاهای خیابانی و مردم پر جنب و جوش برای سفارش این غذاها معروف است. مناطق shibuya و Harajuku قلب فرهنگ مد روز جوانان است .

…………………………………………………………

ژاپن کشور جزیره ای در شرق قاره آسیاست که در اقیانوس آرام قرار گرفته و آب اطراف آن را احاطه کرده است. ژاپن تعداد زیادی جزیره در شمال شرقی و جنوب غربی دارد.
زبان ژاپنی زبان ملی است و به طور کلی درگروه زبانی آلتائیک گنجانده شده است. برخی از زبان شناسان مدعی هستند ژاپنی ها بخشهایی از زبان های جنوب شرقی آسیا را به خود اختصاص داده اند. واژگان زبان ژاپن درقرن 4میلادی با ادبیات و نوشتن چینی بیشتر و غنی تر شد.

به علت قرار گرفتن در منطقه زلزله خیز و فعالیت گسل ها سالانه حدود 1000 لرزه را تجربه میکند. همچنین آتش فشان های فعال و غیرفعال زیادی در ژاپن وجود دارد.

کوه فوجی سان با ارتفاع 3776 متر از کوه های مرتفع ژاپن میباشد.

دریاچه بیوا بزرگترین دریاچه در ژاپن میباشد که وسعت آن 670 کیلومتر مربع است و مرکز هونشو را دربرمیگیرد.

حیوانات: پستانداران در ژاپن در مناطق دور افتاده جنگلی و کوهستان به صورت کم یافت میشوند. شامل حیواناتی چون،خرس،گراز وحشی،روباه،گوزن،خرگوش،راکون میشود.
بارندگی زیاد و هوای معتدل باعث سرسبزی و تنوع پوشش گیاهی در این کشور شده است. از جمله درختان « بلوط،سرخس » در این پوشش گیاهی دیده میشود.

با اینکه بیشتر مناطق کوهستانی با کمبود خاک حاصل خیز مواجه است، امکان تولید محصولات کشاورزی را فراهم آورده است.

ژاپن اقتصاد قدرتمندی دارد و یکی از کشورهای پیشرفته درعرصه فن آوری میباشد.

ژاپن تاکید زیادی بر آموزش و پرورش دارند و از باسواد ترین کشورها محسوب میشود. ژاپن دارای فرهنگی تلفیقی، باستانی و درعین حال مدرن است.

5 مورد از مراکز دیدنی و گردشگری مشهور و مهم در ژاپن

1-کیوتو:
از پربازدیدترین شهرها در ژاپن است، سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از خیابان ها و معماری های این شهر میروند.کاخ امپریال کیوتو که در سال 794 میلادی ساخته شده است،یکی از مکان های دیدنی و تاریخی و توریستی در کیوتو است.

2-شهر معبد:
برای سال های متمادی قطب فرهنگی ژاپن بوده است.در شهر دوست داشتی نارا تعداد زیادی از بناهای تاریخی و آثار هنری وجود دارد.علاوه بر داشتن خیابان های تاریخی زیاد این شهر دارای معابد قدیمی مهم است از جمله: معبد Kofuku-ji که یک معبد باشکوه در قرن«7» میباشد و معبد Todai-ji معبدی که مربوط به قرن«8» است.

3-قلعه اوساکا:
این قلعه در سال 1586 توسط« Toyotomi Hideyoshi» ساخته شد.در آن زمان بزرگترین و با اهمیت ترین قلعه بوده است.این قلعه در طول سده های گذشته چندین بار تخریب و بازسازی شده است.آخرین بار در سال 1931 بازسازی شد.این قلعه دارای 5 طبقه با ارتفاع 42 متر در برج اصلی است.سقف های شیروانی این قلعه منظره تماشایی ایجاد کرده است.

4-پارک ملی Chūbu-Sangaku و کوه های آلپ ژاپن:
ژاپن نیز دارای مناطقی با چشم انداز زیبا و طبیعت دوست داشتنی است.از این مناطق میتوان به پارک ملی Chūbu-Sangaku در مرکز هونشو است.کوه های آلپ ژاپن شباهت زیادی به کوه های آلپ واقع در اروپای مرکزی از نظر منظره و بارش برف زیاد دارد.هر ساله تعداد زیادی از کوه نوردان در تابستان و اسکی بازان در زمستان جذب این منطقه میشوند.گیاهان و جانوران در این پارک ازجمله« ptarmigan» از گونه ای نادر میباشند . چشمه های آب گرمی وجود دارد که باعث به وجود آمدن استراحتگاه ها در این پارک شده و نظر بسیاری را به سوی خوب جلب کرده است.

5-قلعه فوکوکا:
این قله مساحتی در حدود 47000 متر مربع را به خود اختصاص داده است.یکی از قلعه های مرتفع در ژاپن است روی پایه های بلند ساخته شده و مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.قلعه فوکوکا به دلیل برگزاری جشنواره های گوناگون شهرت پیدا کرده است.در اینجا هر ماه یک جشن برگزار میشود که قدمتی طولانی دارد که 700 سال است برگزار میشود.بازدید کننده های زیادی برای تماشای مسابقات و لباس های سنتی این مراسم میروند.