فرودگاه برتر کانادا

 

فرودگاه بین الللی ونکوور:

از برترین فرودگاه های کانادا می توان به فرودگاه بین المللی ونکوور بریتیش کلمبیا اشاره کرد.

فاصله این فرودگاه تا شهر 12 کیلومتر و تعداد خطوط 9هوایی ورودی و خرروجی آن 31 می باشد .

از ویزگی های این فرودگاه می توان به آکواریوم مخصوص عروس دریایی –آکواریوم کوچکتر با بیش از 5000 گونه دریایی بزرگترین دیوار سبز دنیا همراه با سیستم گرمایشی خورشیدی اشاره کرد .

فرودگاه ونکوور دومین فرودگاه پر تردد جهان است در سال بیش از 20 میلیون مسا فر از آن استفاده می کنند این فرودگاه یکی از هشت فرودگاه کانادایی است که تسهیلاتی برای عیور از مرز کانادا را داشته و امور مهاجرتی و گمرکی مسافران را به هنگام رسیدن به فرودگاه مقصد کمتر می کند .

این فرودگاه دارای دو ترمینال می باشد .ترمینال اصلی و ترمینال جنوی .ترمینال اصلی به دوبخش پروازهای داخلی و بین المللی تقسیم شده است که قسمت اعظم پرواز ها در ترمینال بین المللی اجرا می شود

ترمینال جنوبی  بخشی از ترمینال اصلی بوده که هنوز هم استفاده می شود . این ترمینال براب ایر لاینهای منطقه ای که بیشتر داخل بریتیش کلمبیا پرواز دارند استفاده می شود .

پرواز های چارتری و هلیکوپتری هم از این ترمینال پرواز می نماید  . این فرودگاه دارای 6 شعبه قهوه تیم هورتون می باشد.

 

فرودگاه  بین المللی تورنتوپیر سون:

موقعیت مکانی این فرودگاه در تورنتو –انتاریو فاصله آن تا شهر 27 کیلومتر است این فرودگاه شامل  46 خطوط هوایی  ورودی و خروجی با 147 مقصد پرواز به آمریکای مرکزی-آمریکای شمالی  -آمریکای جنوبی و اروپا و جزایر کارائیب آسیا و اقیانوسیه می باشد امتیاز این فرودگاه 84 است .

از ویژگی این فرودگاه می توان به سالن های شیک با  مجسمه های ا ز دایناسور ها نمایشگاه دایمی هنری و5  شعبه تیم هورتون اشاره کرد .

این فروداه بزرگترین و شلوغ ترین  فرودکاه کانادا است .

این فرودگاه دارای سه ترمینال مجزا از یکدیگر است یکی از این ترمینالها به نام اینفیلد در حال حاضر بسته است اما ترمینال شماره یک آن به عنوان بزرگترین ترمینال این فرودگا ه محسوب می شود. در این ترمینال شرکت هوایی امارت آنلاین و همچنین شرکت هواپیمایی بومی کانادا ی عنی ایر کانادا در این ترمینال فعالیت  می کنند

ترمینال شماره 2 یا همان اینفلند  در حال حاضر تعطیل است و ترمینال شماره 3 این فرودگاه هم نیز به هتل شرایتون و همچنین  پارکینگ 5 طبقه ی این فرودگاه راه پیدا می نماید در این ترمینال شرکت هوایی اتحاد اسکای تیم و وان ورلد فعالیت می نماید.

 

فرودگاه بین المللی ادمونتون:

یکی دیگر از برترین فرودگاه های کانادا فرودگاه بین المللی ادمنتون  می باشد .

موقعیت مکانی این فرودگاه در ادمونتون –البرتا و فاصله ان تا شهر 26 کیلومتر می باشد .

تعداد خطوط هوایی ورودی و خروجی این فرودگاه 16  و تعداد مقاصد پرواز آن 38 به مقصد های ایالت متحده آمریکا-آمریکای شمالی – اروپا جزایر کارایب مکزیک می باشد . امتیاز این فرودگله 83 ست از ویژگی های این فرودگاه منظره 360  درجه آلبرتا و دیوار سبز آن می باشد .

این فرودگاه دا رای 1 شعبه قهوه هو رتو ن می باشد.

 

فرودگاه بین المللی کلگری:

این فرودگاه  درکلگری البرتا واقع شده است و فاصله آن تا شهر 17 کیلومتر است .

این فرودگاه دارای 16 خط هوایی ورودی و خروجی و 59 مقصد پرواز به آمریکای مرکزی و جزایر کارائیب امریکای شمالی شرق آسیا و اروپا می باشد امتیاز این فرودگاه 80 است.

از ویژگی های این فرودگاه میتوان به موزهspace pat  با ویژگی های آموزشی نوار نقاله مدرن با جدید ترین تکنولوژی برای اطلاع از محل دقیق بار و 5 شعبه قهوه هورتون  اشاره کرد . صنایع نفتی و منطقه ی به رشد و توسعه در این فرودگاه کمک  کرده است که پروازهای غیر قابل  توقف به مجموعه ای از مقصد ها در آمریکای شمالی و مرکزی اروپا و اسیا دارد.

کلگری به عنوان دفتر مرکزی westjet  خدمت می کند و مرکز هوایی کاناداست .

این فرودگاه در سال 1930 ساخته شده است و به چهار مسیر باند دو ساختمان ترمینال با 5 کانال برای مسافران انبارهای حمل بار و سایر زیر ساخت ها تبدبل شده است

 

فرودگاه بین المللی پپر الیوت ترودو مونترال:

موقعیت مکانی این فرودگاه واقع در مونترال کبک می باشد و فاصله آن تا شهر 20 کیلومتر است این فرودگاه دارای 31  خطوط هوایی ورودی و خروجی و 93 مقصد پرواز به غرب اسیا –افریقا –آمریکای شمالی و جزایر کارایب می باشد.

این فرودگاه دارای امتیاز 77 می باشد . ویژگی این فرودگاه سالن ماساژ-پدیکور –فیشال برای رفع خستگی سفر فروشگاه ها و رستورانها و بارهای متنوع –کیوسک های سلف سرویس و 4 شهبه قهوه هورتون می باشد.

این فرودگاه دارای یک ترمینال مسافر بری دو طبقه است .محوطه پارکینگ هم دقیقا رو به روی ساختمان ترمینال قرار گرفته است در سراسر این فرودگاه وای فای وجود دارد و مسافران می توانند  تا 60 دقیقه به طور رایگان از این سروس استفاده نمایند . اگر زمان بیشتری نیاز داشتید باید بک تبلیغ ببینید و بعد از آن دوباره می توانید 60 دقیقه از اینترنت بهره مند شوید  .

 

 

 

فرودگاه بین المللی هالیفاکس استنفیلد:

موقعیت مکانی این فرودگاه در هالیفاکس نواسکو شیا با 36 کیلومتر فاصله از شهر می باشد .

تعدا د خطوط هوایی ورودی و خروجی آن 13 و تعداد مقاصد پرواز این فرودگاه 28 به مقصد هاییی همچون کارائیب –آمریکای شمالی و اروپا می باشد.

امتیاز این فرودگاه 71 امتیاز ویژگی های این فرودگاه می توان به تور گردش در فرودگاه در روزهای خاصی از هفته و فروشگاه هایی مخصوص غذاهایی دریای  محلی ترمینال های ورودی و خروجی استان های ساحلی و 1 شعبه  قهوه تیم هورتون می باشد.

 

فرودگاه بین المللی جیمز آرمسترانگ ریچاردسن وینپگ:

این فرودگاه واقع در وینیپگ منتوبا با فاصله 10 کیلومتری از شهر می باشد .

این فرودگاه دارای 9 خط هوایی ورودی و خروجی و 23 مقصد پرواز به ببریتانیا –ایستلند –جزایر کارائیب و امریکای شمالی می باشد .

امتیاز این ف رودگاه 69 است از ویژگی این فرودگاه می توان گفت قدیمی ترین فرودگاه می باشد همچنین دروازه ای برای مناطق دور دست مالی کانادا است و دارای موزه هوا نوردی غرب کانادا و 2 شعبه قهوه هورتون  می باشد.

 

 

 

فرودگاه بین المللی ویکتوریا:

از برترین فرودگاه های کانادا می توان به فرودگاه  ویکتوریا اشاره کرد موقعیت مکانی ان واقع در ویکتوریا بریتیش کلمبیا  اشاره کرد فاصله این فرودگاه تا شهر 25 کیلومتر می باشد .

تعداد خطوط هوای ورودی و خروجی این فرودگاه 50و تعداد مقاصد پرواز آن 8 مقصد به آمریکای شمالی می باشد امتیاز این فرودگاه 66 است.

از ویژگی های این فرودگاه مسیر دوچرخه سواری مسیر پیاده روی و یک شعبه قهوه هورتون می باشد.

این فرودگاه در آتاوا –آنتاریو با فاصله 10  کیلومتری می باشد این فرودگاه دارای 13 خط هوایی ورودی و خروجی 26 مقصد پرواز به بریتانیا –آمریکای شمالی جزایر کارایب می باشد.

امتیاز این فرودگاه 62 و یکی از برترین فرودگاه های کانادا است.از ویژگی های این فرودگاه می توان به فواره زیبا وگیت17و خدمات مانیکور و زمین بازی برای کودکان و 4شعبه قهوه هورتون اشاره کرد

 

 

فرودگاه بین المللی سنت جان:

موقعیت مکانی این فرودگاه در سنت جان واقع شده است و فاصله آن تا شهر 16 یلومتر می باشد این فرودگاه دارای 9 خطوط هوایی ورودی و خروجی و 13 مقصد پرواز می باشد .

امتیاز این فرودگاه 59 است از ویژ گی این فرودگاه زمین بازی اتصال به اینترنت و 2 شعبه قهوه هورتون می باشد.