فرانسه

 

 

پاریس شهر رویایی فرانسه

فرانسه با نام جمهوری (Republique farancaise) کشوری است که در شمال غربی اروپا واقع شده است. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و پس از المان دومین کشور اروپایی در جهان محسوب می شود.

فرانسه که توسط اقیانوس اطلس ودریای مدیترانه و کوههای الپ و پیرنه محدود شده است .  از دیر باز پلی اقتصادی و زبانی برای اتصال شمال و جنوب اروپا ایجاد کرده است.

فرانسه باواژه (france)بر گرفته شده از واژه لاتین   (francia) به معنای کشور فرانسه فرانک ها است.البته درباره ریشه واژه فرانک نیز دیدگاهای گوناگون و متفاوتی وجود دارد.

یکی از این نگرشهااشاره به  این دارد که واژه فرانک برگرفته شده است . اما دیدگاه بعدی به این اشاره دارد که فرانک در زبان باستانی ژرمنی به معنای آزاد است.

 

تحصیل در فرانسه

شرایط مناسب تحصیل رایگان در کشور فرانسه حضور دانشگاه برتر فرانسه و اخذ ویزای تحصیلی در کمترین زمان این کشوررا به مقصد محبوبی تبدبل شده است.

فرانسه در سال 2021 جمیعت ان 67/4 میلیون نفر و65/2 میلیون نفر آن در متروپولتین فرانسه  و حدود 2/2  میلیون نفردر مناطق ماورا بحار( گویان فرانسه’ گوادلوپ’مارتینیک’مایوت’رییونیون) است.بزرگترین پایتخت ان پاریس است  و زبان مردم فرانسه فرانسوی( رسمی) است.

پاریس شهر رویایی فرانسه به عنوان یکی از محبوبترین مقاصد گردشگری در جهان به خاطر بناهایی مانند برج ایفل و لوورونوتردام مشهور است.

فرهنگ فرانسه

فرهنگ فرانسه در طول تاریخ دچار تغییر و تحولاتی شده است آداب و رسوم و سنت های انها نیزتحت تاثیر قرار گرفته است. قرن17 میلادی را میتوان عصرتغییرات هنری و فرهنگی به ویژه فرهنگ ادب و هنرهای تزیینی در اروپا  بر شمرد.

درکشور فرانسه ارزش و احترام به بزرگترها ازاهمیت بالایی بر خوردار است.

در این کشور عموما صاحب یک الی دو فرزند هستند و برای دوستی خود ارزش زیادی قایل هستند وهمیشه مهربانند. همچنین مردم کشور فرانسه بسیار شیک پوش هستند و تابع مد و به زندگی پر زرق و برق بسیار علاقه مند هستند.

دین مردم فرانسه

دین مردم فرانسه از سال 1905 قانون جدایی کلیسا و دولت فرانسه به رسمیت شناخته شد ودر سال 1958 چنین امده است:

فرانسه با نام جمهوری Republique farancaise بک جمهوری تجزیه ناپذیر و سکولارو دموکراتیک و اجتماعی است و تضمین می کند که همه شهروندان فارغ از اصل و نژاد و مذهبشان در برابر قانون با هم برابر رفتار می کنند و به همه اعتقادات مذهبی احترام می گذارنند.

شهرهای فرانسه 

از نظر زیبایی رفاه و شرایط زندگی در وضعیت بسیار عالی قرار گرفته است و هر ساله توریست های زیادی برای تماشای جاذبه گردشگری پاریس شهر رویایی فرانسه به شهرهای این کشور سفر می کنند.

پایتخت کشور فرانسه پاریس شهر رویایی فرانسه است که جز محبوبترین  و دوست داشتنی ترین شهرهای اروپایی است. که یکی از مرکز فرهنگی و تجاری برجسته جهان محسوب میشود که بارها در طول تاریخ مورد بازسازی قراررفته و در حال حاضر یک کلان شهر گسترده و یکی از بزرگترین مناطق اروپاست.

جغرافیای کشور فرانسه

کشور فرانسه با کشورهای بلژیک “لوکزامبورگو ایتالیا و سوییس و اسپانیا و آلمان و دریای مدیترانه و آب های اقیانوس اطلس شمالی مرز مشترک دارد.

این کشور دارای جاذبه طبیعی ساحلی در قسمتهای شمالی و غربی و همچنین بخش های کوهستانی به ویژه کوهای الپ در بخش شرقی است.زیباترین منظره ای الپ با قله های پوشیدهاز برف را میتوانید در فرانسه تماشا کنید.

اقتصاد فرانسه

اقتصاد فرانسه از جمله مهمترین صنایع کشور می توان به صنایع فلزکاری ، ماشین آلات شیمیایی ، وسایل نقلیه مواد خوراکی و نوشیدنی، منسوجات و البسه هواپیماسازی – کشی سازی – پتروشیمی- الکتریکی- اتمی و نظامی اشاره نمود .

گندم ، جو ، سیب زمینی، چغندر قند ، سیب ، ذرت ، برنج ، انگور ، پنیر ، ماهی ، گاو و خوک نیز مهم ترین محصولات کشاورزی و دامپروری کشور را تشکیل می دهند .

مهم ترین منابع درآمد زایی و مالی کشورفرانسه که اقتصاد این کشور را تحت کنترل خود در آورده اند شامل صنایع فرانسه ،صنعت گردشگری ، کشاورزی ، معادن و همچنین صنعت حمل و نقل و ترابری در این کشور است.

اقتصاد فرانسه یک مدل تجاری بسیار توسعه یافته و مبتنی بر بازار آزاد است . دولت بسیاری از شرکت های بزرگ از جمله ایرفرانس – فرانس تلکام ( در حال حاضر S.A  orange) رنو و تالس ( گروه تالس کنونی ) را به طور جزئی یا کامل خصوصی کرده است.

ازجواهرات مد و عطر گرفته تا نوشیدنی و پنیر فرانسه صادر کننده بسیار بزرگی در اروپا محسوب می شود.

ایرانی ها در فرانسه طبق آمار ثبت احوال فرانسه ومطالعات آمارجمعیت جهانی تعداد ایرانی های مقیم کشور فرانسه حدود 20000 نفر است البته میزان افرادی که تا کنون برای مهاجرت به فرانسه اقدام کرده اند 155000 نفر گزارش شده است.

قوانین کشور فرانسه

قوانین کشور فرانسه در کشور فرانسه می توان انواع دین و آیین را جستجو کرد . حدود 64% از مردم این کشور کاتولیک و حدود 5/7%  از جمعیت را مسلمانان تشکیل داده اند . سایر ادیان فرانسه به بودایی ها ، یهودیان ، هندوها و سایر مذاهب اختصاص دارد.

بر همین اساس قوانین باورها و سنت های نقاط مختلف کشور فرانسه با یکدیگر متفاوت هستند.

مردم فرانسه نسبت به کشور خود تعصب خاصی دارند و تحت هیچ شرایطی به فردی اجازه نمی دهند به کشورشان توهین کند . در برخی از خانواده های فرانسوی مرد سالاری هنوز هم مشاهده می شود . ( آزادی برابری برادرری ) شعار فرانسوی هاست.

هزینه های سفر به فرانسه

گردشگران تور فرانسه هنگام سفر به این کشور باید توجه داشته باشند که فرانسه کشور نسبتا گرانی است. برای اقامت در شهرهای کشور فرانسه گردشگران می توانند هتل ها یا هاستل های موجود در شهر را انتخاب کنند .

رستوران فرانسه

لازم به ذکر است هزینه اقامت در هتل های نسبتا لوکس برای هر فرد به ازای یک شب بین 160 تا 200 یورو متغیر است .

گردشگران تور فرانسه برای صرفه جویی در هزینه های سفر خود می توانند در هاستل ها اقامت داشته و به ازای هر شب هزینه ای بین 15 تا 40 یورو پرداخت کنند.

پاریس شهر رویایی فرانسه معمولا دارای رستورانهایی با  منوی گران قیمتی  می باشد و به طور مثال برای صرف یک وعده غذایی در رستوران های این کشور باید حدود 40 یورو هزینه کنید .

برای مدیریت هزینه های سفر به فرانسه بهترین روش تهیه مواد اولیه و پخت غذا می باشد.

بازدید از اماکن گردشگری این کشور رایگان نمی باشدو هزینه ای بین 9 تا 20 یورو باید پرداخت کنید.

سوغات و صنایع دستی کشور فرانسه

سوغات و صنایع دستی کشور پاریس شهر رویایی فرانسه  بزرگترین سوغاتی هایی که میتوان از فرانسه با نام جمهوری Republique farancaise تهیه کرد انواع البسه ، عطر ، ادکلن های برندهای معتبر ، لوازم آرایش ، کیف و کفش است.

فرانسه مملو از موزه و مراکز تاریخی و فرهنگی است که بسیاری از آنها دارای تندیس و مجسمه های کوچک هستند که میتوانند به عنوان یادگاری و یا سوغاتی خریداری شوند.

عروسک دیزنی فرانسه نیز به عنوان یکی از معروفترین عروسک های جهان نظر گردشگران را به خود جلب می کند .

شیرینی ماکارون یکی از سوغاتی های خاص فرانسه است که به ماکارون پاریسی نیز مشهور است . این شیرینی هم از نظر طعم و مزه و هم از نظر ظاهر زیبایی خاصی دارد که در آن از اسانس چایی استفاده میشود .

آثار هنری ، نقاشی های نقاشان معروف ، آثار تجسمی هنرمندان مدرن معاصر و مواردی از این دست میتوان جز سوغات و خریدهای شما از این کشور باشد.